Case
Voor Office-IT, een bedrijf uit Mortsel gespecialiseerd in managed services, heb ik als sales consultant een sales audit uitgevoerd. Tijdens de sales audit draai ik als sales consultant enkele dagen mee op de werkvloer en spreek ik met alle mensen van sales en marketing om zo een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie.
Op basis van deze sales audit heb ik samen met de CEO een nieuwe salesstrategie bepaald. Er is mij dan gevraagd, bij gebrek aan een sales manager, om deze rol als interim sales manager uit te voeren. Tijdens mijn periode als interim sales manager heb ik het sales departement omgevormd tot een hecht team, werden er wekelijkse 1-2-1 sales meetings gehouden waarbij de pipelines werden besproken, ging ik met de vertegenwoordigers regelmatig de baan op en werd er werk gemaakt om van sales en marketing één ploeg te maken waardoor er nu kan gesproken worden van een smarketing-aanpak. Verder heb ik de zoon van de CEO opgeleid tot een resultaatgerichte salesmanager en was ik een trusted advisor voor de directie.
Deze rol heb ik gedurende bijna drie jaar gedaan. Het resultaat van deze veranderingen is dat Office-It tijdens die drie jaar elk jaar opnieuw een omzetstijging van 20% kende.
